mobile
REKLAMA

Abonament mieszkańca na Ochocie

Kolejne informacje dotyczące Strefy Płatnego Parkowania Niestrzeżonego. Od 15 listopada 2021 r. na Ochocie obowiązywać będzie Strefa Płatnego Parkowania Niestrzeżonego – SPPPN. Decyzja ta wprowadzona została Uchwałą Rady m. st. Warszawy nr LI/1570/2021 z 08.07.2021r. Mieszkańcy Ochoty będą mogli ubiegać się o wydanie abonamentu mieszkańca.

Informacja prasowa
Abonament mieszkańca na Ochocie

Abonament mieszkańca uprawnia obecnie do parkowania w strefie SPPN za 30 złotych rocznie i wydaje go Zarząd Dróg Miejskich (ZDM). Może go otrzymać osoba fizyczna, która spełnia łącznie następujące warunki:

- jest zameldowana na pobyt stały lub czasowy na terenie Strefy Płatnego Parkowania Niestrzeżonego;

- jest właścicielem, współwłaścicielem lub użytkownikiem samochodu;

Rejon obowiązywania abonamentu mieszkańca wyznaczamy, wybierając do 8 parkomatów (może być ich mniej) w promieniu 150 metrów od miejsca zameldowania mieszkańca w Strefie Płatnego Parkowania Niestrzeżonego (SPPN), przy czym wyboru parkomatów dokonuje zainteresowany.

ZDM zamierza wprowadzić dwa zezwolenia do parkowania:

  • Abonament mieszkańca – (rejonowy) – ograniczony do 8 lub mniej najbliższych parkometrów;

  • Identyfikator B-35 (obszarowy)-obowiązujący na większym terenie, np. całym osiedlu;

Identyfikator B-35 wydawany przez ZDM przysługuje wyłącznie posiadaczom abonamentu mieszkańca i upoważnia do postoju w określonej strefie na terenie SPPN. Są to odcinki dróg oznakowane znakiem B-35 – „zakaz postoju”, z tabliczką o treści „Nie dotyczy posiadaczy identyfikatora „B-35 – XYZ”, gdzie XYZ oznacza kod obszaru wpisany na identyfikatorze. Pierwsza litera jest oznaczeniem dzielnicy, zaś dwie kolejne cyfry oznaczają dany obszar. Koszt identyfikatora – 600 PLN rocznie, płatne kartą, lub za potwierdzeniem przelewu, istnieje możliwość opłaty w 2 ratach.

(więcej o abonamentach pod adresem zdm.waw.pl/sprawy/parkowanie/abonament-mieszkanca )

O Abonament mieszkańca można występować drogą elektroniczną (e-abonament – nie ma potrzeby udawania się do punktów obsługi) lub za pośrednictwem Punktów Obsługi Pasażerów ZTM. Szczegółowe informacje znajdują się na stronie internetowej Zarządu Dróg Miejskich.

Dodatkowo wnioski o abonament mieszkańca można będzie składać od 18 października w następujących punktach:

  • Urząd Dzielnicy Ochota (ul. Grójecka 17 A) w poniedziałki i piątki w godz. 9.00 – 20.00, wtorek, środa, czwartek 9.00 -10.00, sobota – 9.00 – 16.00

  • Urząd Dzielnicy Ochota (ul. Białobrzeska 26) w poniedziałki i piątki w godz. 9.00 – 20.00, wtorek, środa, czwartek w godz. 9.00 – 16.00, sobota - w godz. 9.00 – 16.00

  • Urząd Dzielnicy Ochota (ul. Pawińskiego 30) w poniedziałki i piątki w godz. 9.00 – 20.00, wtorek, środa, czwartek, w godz. 9.00 – 16.00, sobota – w godz. 9.00 – 16.00

Oprócz tego, tak jak dotychczas:

  • Punkt ZTM, CH BLUE CITY, poniedziałek – sobota w godz. 11.00 – 19.30

  • Punkt ZTM, Dworzec Zachodni, poniedziałek – piątek w godz. 7.00 – 20.00

Abonament mieszkańca można też otrzymać w innych punktach ZTM, od poniedziałku do piątku:

  • Ul. Żelazna 61, godz. 7.30-17.00

  • Lotnisko Chopina, Terminal A, godz. 7.00-16.00

  • Dworzec Centralny, Hala Głowna, godz. 7.00-20.00

  • Dworzec Wschodni, Lubelska, godz. 7.00-20.00

  • Metro Młociny, linia M1, godz. 7.00-20.00

  • Metro Plac Wilsona, linia M1, godz. 7.00-20.00

  • Metro Dworzec Gdański, linia M1, godz. 7.00-20.00

  • Metro Ratusz Arsenał, linia M1, godz. 7.00-20.00, sobota 9.00-16.00

  • Metro Świętokrzyska, linia M1, godz. 7.00-20.00

  • Metro Centrum, linia M1, godz. 7.00-20.00, sobota 11.00-19.00

  • Merto Politechnika, linia M1, godz. 7.00-20.00, sobota 11.00-17.00

  • Metro Służew, linia M1, godz. 7.00-20.00

  • Metro Imielin, linia M1, godz. 7.00-20.00

  • Metro Księcia Janusza, linia M2, godz. 7.00-20.00

  • Metro ONZ, linia M2, godz. 7.00-20.00

  • Metro Nowy Świat, linia M2, godz. 7.00–20.00

  • Metro Wileńska, linia M2, godz.7.00-20.00, sobota godz. 8.00-15.00

  • Metro Trocka, linia M2, godz. 7.00-20.00

WAŻNE: ZDM zgodnie z harmonogramem, prowadzi prace związane z malowaniem oznakowania poziomego. W poszczególnych miejscach pojawiają się informacje o konieczności przeparkowania samochodu. Pracownicy ZDM robią zdjęcia w momencie rozpoczęcia prac. Auta, które nie zostały przeparkowane są wywożone na lawetach. Jeżeli samochód stał wcześniej i nie został przeparkowany – można będzie składać reklamacje, ale trzeba mieć ważny powód i móc go udokumentować. Tryb i czas ich rozpatrywania przez ZDM nie jest znany. Jeżeli auto zostało zaparkowane później (nie ma go na zdjęciu), właściciel poniesie koszty jego wywozu na lawecie – ponad 500 PLN i zapłaci mandat w wysokości 250 PLN.

Fot. UD Ochota

KOMENTARZE

aktualności

więcej z działu aktualności

sport

więcej z działu sport

kultura i rozrywka

więcej z działu kultura i rozrywka

Drogi i Komunikacja

więcej z działu Drogi i Komunikacja

Kryminalne

więcej z działu Kryminalne

KONKURSY

więcej z działu KONKURSY

Sponsorowane

więcej z działu Sponsorowane

Biznes

więcej z działu Biznes

kulinaria

więcej z działu kulinaria

Zdrowie i Uroda

więcej z działu Zdrowie i Uroda