Po pożarze na Górczewskiej 181
W obiektach G, H1 i J działa ogrzewanie, a maksymalnie za dwa tygodnie właściciele mają przywrócić wszystkie media. W najgorszym stanie jest budynek H2, który został wyłączony z użytkowania. Najbardziej potrzebujący mogą wystąpić o interwencyjne lokale socjalne.
Wczoraj odbyło się spotkanie administracji budynku z zespołem powołanym w dzielnicy do pomocy mieszkańcom nieruchomości przy Górczewskiej 181, gdzie w zeszłym tygodniu doszło do pożaru. Administracja przekazała, że w budynkach oznaczonych A - F oraz J - M udało się przywrócić funkcjonowanie wszystkich mediów z internetem włącznie. W budynkach G, H1, J funkcjonuje ogrzewanie, a najpóźniej 20 października br. wieczorem zarządca poinformuje mieszkańców o dokładnym terminie przywrócenia pozostałych mediów. W opinii zarządu nie powinno to jednak trwać dłużej niż dwa tygodnie.
Najgorsza sytuacja jest w budynku znajdującym się nad garażem, w którym w piątek spłonęło 47 samochodów. Z uwagi na spękanie stropu i pęknięcia na ścianach budynku Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego wyłączył obiekt z użytkowania do czasu przygotowania ekspertyzy i naprawienia szkód. W budynku jest 68 lokali.
- Zgodnie z prawem, obowiązek zapewnienia lokali zastępczych na czas remontu, leży po stronie właściciela nieruchomości - zaznacza Krzysztof Strzałkowski, burmistrz Woli. - Tak było w przypadku budynku Esperanto 16, którego mieszkańcom Wojskowa Spółdzielnia Mieszkaniowa zapewniła hotele - wspomina Strzałkowski.
Administratorzy przekazali jednak, że wspólnota nie ma pozwalających na to środków, wymagałoby to również uchwały wszystkich jej członków. Dlatego też osobom, które utraciły miejsce zamieszkania w wyniku m.in. pożaru i nie są w stanie samodzielnie zapewnić sobie lokalu, miasto stołeczne Warszawa może wynająć lokal socjalny, na czas remontu nieruchomości. Mieszkanie socjalne nie zastępuje posiadanego lokalu, a jedynie zaspokaja podstawowe potrzeby mieszkaniowe (5 mkw. na osobę w gospodarstwie domowym, 10 mkw. w przypadku jednoosobowego gospodarstwa).
- Są to bardzo schludne, ale interwencyjne lokale - wyjaśnia Strzałkowski. Dostarczeniem mieszkańcom instrukcji składania wniosków, które są rozpatrywane indywidualnie, mają zająć się administratorzy. Władzie dzielnicy zobowiązały również zarządców, do bieżącego informowania o przebiegu prowadzonych działań. Dzielnica przygotowała również trzyosobowy zespół, który będzie pracował na rzecz szybkiego przetwarzania wniosków.
Źródło: UD Wola