Strategia Warszawa2030: Więcej pieniędzy na infrastrukturę
Strategia Warszawa2030 w budżecie miasta – władze Warszawy zaproponują warszawskim radnym przyjęcie zmian w budżecie miasta, które przybliżą Warszawę do wizji stolicy przyszłości. Największa z nich dotyczy dokończenia budowy II linii metra.
- To będą największe zmiany w budżecie miasta od 2014 r. a są one odzwierciedleniem zapisów Strategii Warszawa2030 – mówi Michał Olszewski, zastępca Prezydenta m.st. Warszawy. – Określiliśmy obszary, które wymagają inwestycji i na nie będą przeznaczone środki.
Te obszary to programy z określonym budżetem, w których w najbliższych latach będą umieszczane konkretne inwestycje:
- 213 mln zł - program rozwoju edukacji w latach 2019 – 2023;
- 200 mln zł - rozwój sieci żłobków w latach 2019 – 2024;
- 131 mln zł - program budowy i modernizacji dróg w latach 2021 – 2024 (m.in. przebudowa ul. L. Kondratowicza, Górczewskiej, ronda R. Dmowskiego, pl. Na Rozdrożu);
- 125 mln zł - program polityki zdrowotnej w latach 2019 – 2023 (m.in. modernizacje szpitali i przychodni);
- 86 mln zł - program rozwoju infrastruktury miejskiej w latach 2020 – 2023 (m.in. zieleń, centra lokalne, edukacja ekologiczna);
- 50 mln zł - program rozwoju infrastruktury przyjaznej seniorom w latach 2020 – 2022 (m.in. centra integracji, domy opieki społecznej;
- 30 mln - budowa domów pomocy społecznej dla osób z niepełnosprawnością intelektualną oraz dla osób chorych psychicznie w latach 2020 – 2023;
- 30 mln zł - tworzenie i modernizacja ośrodków wsparcia dziennego dla osób z niepełnosprawnościami w latach 2020 – 2023;
- 15 mln zł tworzenie i modernizacja domów dziennego pobytu w latach 2020 – 2023.
- Dzięki dobremu zarządzaniu budżetem i oszczędnościom w stosunku do wcześniejszych zapisów w budżecie możemy dokonać zmian nie kosztem innych inwestycji – mówi Iwona Wujastyk, przewodnicząca Komisji Infrastruktury i Inwestycji Rady Warszawy.
Największa kwota zmian w budżecie to środki na ostatni odcinek drugiej linii metra na zachodzie Warszawy – trzy stacje na Bemowie i stację techniczno-postojową Mory (425 mln zł). Druga linia metra w całości ma być gotowa w 2023 r.
– To dobra, oczekiwana przez mieszkańców Bemowa decyzja – mówi Renata Kaznowska, zastępca Prezydenta m.st. Warszawy. – Pozwoli nam to rozstrzygnąć przetarg na budowę.
Źródło: ZTM