Warszawa stoi u progu trzech kluczowych inwestycji drogowo-kolejowych
Warszawa stoi u progu trzech kluczowych inwestycji drogowo-kolejowych, które mają znacząco poprawić płynność ruchu i bezpieczeństwo w stolicy. Pierwsza z nich to wiadukt nad torami przy ul. Chełmżyńskiej, którego ukończenie planuje się jeszcze w tym roku. Kolejne dwie inwestycje — tunele w Wesołej i Rembertowie — mają być gotowe w 2027 roku. Te działania wpisują się w szerszy plan likwidacji kolizyjnych przejazdów kolejowych i usprawnienia komunikacji miejskiej.

Trzy wyczekiwane warszawskie inwestycje to wiadukt nad ul. Chełmżyńską oraz tunele w dzielnicach Wesoła i Rembertów. Nowy wiadukt — o długości około 140 metrów — połączy skrzyżowanie Chełmżyńskiej ze Stelmachów i ma zostać oddany do użytku jeszcze w 2025 roku. Jego koszt szacowany jest na ok. 68,5 mln zł.
W Wesołej ruszyła budowa tunelu pod torami kolejowymi w ciągu ul. 1 Praskiego Pułku. Tunel o długości ok. 180 metrów będzie miał dwupasmową jezdnię, chodnik i trasę rowerową. Planowane zakończenie prac to druga połowa 2027 roku, a koszt inwestycji to około 93,9 mln zł.
W Rembertowie poza wiaduktem nad Chełmżyńską planowany jest również tunel drogowy pod linią kolejową nr 2 na ul. Marsa. Prace mają potrwać 29 miesięcy od momentu podpisania umowy, a inwestycja ma być częściowo finansowana przez miasto oraz PKP PLK.
Realizacja tych trzech projektów ma na celu eliminację przejazdów ze szlabanami, które powodują korki i utrudniają komunikację. Dzięki nim mieszkańcy zyskają bardziej płynne połączenia, poprawi się bezpieczeństwo ruchu drogowego i kolejowego, a także komfort komunikacji publicznej w obrębie dzielnic Rembertów i Wesoła.