PRZYSZŁOŚĆ POLSKIEJ MODY
Seminarium na temat zarządzania i kondycji polskich marek odzieżowych
W środę (13.06.) na Akademii Leona Koźmińskiego miało miejsce seminarium: Zarządzanie w branży mody - gdzie jesteśmy - dokąd zmierzamy? Seminarium rozpoczęła Aneta Mazurek, a prelekcje poprowadzili: Bogusław Slaby (przewodniczący Związku Pracodawców Przemysłu Mody „Lewiatan”), Kinga Miller (VIAMODA), Marianna Kupść (4F), dr Jolanta Tkaczyk (ALK), Bartek Michalec, Łukasz Laskowski (ZuoCorp), Michał Zaczyński, oraz dr M. Lesiakowska-Jabłońska (VIAMODA). Mówiono o pozycji polskiego rynku modowego w świecie, kondycji polskiej mody, specyfice rodzimego klienta, modowych innowacjach i aktualnych trendach. Zastanawiano się jak będzie wyglądać przyszłość branży mody oraz nad problemami początkujących projektantów. W kwestii zarządzania poddano analizie elastyczność działania w prowadzeniu firmy projektanckiej, unikanie sytuacji kryzysowych przy kreowaniu wizerunku marki oraz od czego zależy jej sukces. Praktycy branży dzielili się swoim doświadczeniem podkreślając rolę determinacji w przetrwaniu na rynku. Duża konkurencja sprawia, że współcześnie jest bardzo trudno o klienta. Konieczne jest posiadanie własnej szwalni, aby można było szyć pojedyncze modele, ponieważ nietrafiony asortyment oznacza ogromne straty. Polski konsument jest bardzo kapryśny, a zbyt mają głównie towary niskiej jakości. W Polsce mamy bardzo dobry design, który niestety nie ma gdzie się sprzedawać. Rozwiązaniem wydaje się przyjęcie zasady: projektować można z każdego miejsca na ziemi ale handlować - gdzie jest zbyt
Olimpia Brola