mobile

Badania - skąd czerpiemy wiedzę o Ochocie?

Jak się żyje na Ochocie. Co nam się podoba, a co nie? Odpowiedzi na te pytania są różne, ale dla zarządzających dzielnicą mają fundamentalne znaczenie. I w związku z tym przeprowadzono badanie w tym zakresie na reprezentatywnej próbie mieszkańców Ochoty. Zostało one przeprowadzone przez wyspecjalizowaną firmę. Wnioski – ogólnie nie jest źle!

Informacja prasowa
Badania - skąd czerpiemy wiedzę o Ochocie?

Respondenci wysoko oceniają jakość życia w dzielnicy Ochota (93% odpowiedziało zdecydowanie dobrze lub raczej dobrze). Spośród badanych obszarów doceniają poziom bezpieczeństwa i komunikację publiczną. Komunikacja miejska jest wskazywana jako największa zaleta dzielnicy. W dalszej kolejności wymieniano edukację i bezpieczeństwo, a także ofertę kulturalną.

„Ocenę jakości życia w dzielnicy Ochota” przeprowadziła firma ABR SESTA Market Research & Consulting (badanie zrealizowano techniką CAPI – Computer Assisted Personal Interviewing) na reprezentatywnej ze względu na wiek i płeć grupie dorosłych mieszkańców dzielnicy Ochota.

Dzisiaj o źródłach informacji o Ochocie. Sprawy dzielnicy są tematem rozmów w środowisku większości badanych. Wyniki wskazują na zróżnicowanie źródeł informacji w zależności od wieku (z wyjątkiem plakatów i innych materiałów drukowanych). Co czwarty badany (26%) wskazał trzy lub więcej źródła informacji. Osoby w wieku powyżej 65 lat istotnie częściej wskazywały na rozmowy i prasę drukowaną niż badani poniżej 44 lat. Z kolei młodsi respondenci częściej szukają informacji na stronach internetowych oraz w mediach społecznościowych. Przykładowo – 71 % respondentów w wieku powyżej 65 lat pozyskuje informacje o dzielnicy z rozmów z rodziną i znajomymi , a zaledwie 4 % z mediów społecznościowych. Z kolei wśród grupy w wieku od 18 lat do 34 lat rozkłada się to inaczej – aż 56 % respondentów pozyskuje informacje z mediów społecznościowych.

Szczegółowe wyniki kształtują się następująco:

- rozmowy z rodziną lub znajomymi – 58 %

- plakaty, ulotki i inne druki – 33 %

- media społecznościowe – 28 %

- prasa lokalna drukowana – 27 %

- portale internetowe dotyczące Ochoty – 26 %

- strona internetowa urzędu dzielnicy – 13 %

- inne – 7 %

- nie szukam informacji o dzielnicy – 8 %

Ogólnie, okazuje się, jednak, że zdecydowanie najczęstszym źródłem wiedzy o dzielnicy są rozmowy z rodziną i znajomymi pomimo niezwykle dynamicznego rozwoju internetowych technologii przekazu.

Fot. UD Ochota

KOMENTARZE

aktualności

więcej z działu aktualności

sport

więcej z działu sport

kultura i rozrywka

więcej z działu kultura i rozrywka

Drogi i Komunikacja

więcej z działu Drogi i Komunikacja

Kryminalne

więcej z działu Kryminalne

KONKURSY

więcej z działu KONKURSY

Sponsorowane

więcej z działu Sponsorowane

Biznes

więcej z działu Biznes

kulinaria

więcej z działu kulinaria

Zdrowie i Uroda

więcej z działu Zdrowie i Uroda