Badania - skąd czerpiemy wiedzę o Ochocie?
Jak się żyje na Ochocie. Co nam się podoba, a co nie? Odpowiedzi na te pytania są różne, ale dla zarządzających dzielnicą mają fundamentalne znaczenie. I w związku z tym przeprowadzono badanie w tym zakresie na reprezentatywnej próbie mieszkańców Ochoty. Zostało one przeprowadzone przez wyspecjalizowaną firmę. Wnioski – ogólnie nie jest źle!
Respondenci wysoko oceniają jakość życia w dzielnicy Ochota (93% odpowiedziało zdecydowanie dobrze lub raczej dobrze). Spośród badanych obszarów doceniają poziom bezpieczeństwa i komunikację publiczną. Komunikacja miejska jest wskazywana jako największa zaleta dzielnicy. W dalszej kolejności wymieniano edukację i bezpieczeństwo, a także ofertę kulturalną.
„Ocenę jakości życia w dzielnicy Ochota” przeprowadziła firma ABR SESTA Market Research & Consulting (badanie zrealizowano techniką CAPI – Computer Assisted Personal Interviewing) na reprezentatywnej ze względu na wiek i płeć grupie dorosłych mieszkańców dzielnicy Ochota.
Dzisiaj o źródłach informacji o Ochocie. Sprawy dzielnicy są tematem rozmów w środowisku większości badanych. Wyniki wskazują na zróżnicowanie źródeł informacji w zależności od wieku (z wyjątkiem plakatów i innych materiałów drukowanych). Co czwarty badany (26%) wskazał trzy lub więcej źródła informacji. Osoby w wieku powyżej 65 lat istotnie częściej wskazywały na rozmowy i prasę drukowaną niż badani poniżej 44 lat. Z kolei młodsi respondenci częściej szukają informacji na stronach internetowych oraz w mediach społecznościowych. Przykładowo – 71 % respondentów w wieku powyżej 65 lat pozyskuje informacje o dzielnicy z rozmów z rodziną i znajomymi , a zaledwie 4 % z mediów społecznościowych. Z kolei wśród grupy w wieku od 18 lat do 34 lat rozkłada się to inaczej – aż 56 % respondentów pozyskuje informacje z mediów społecznościowych.
Szczegółowe wyniki kształtują się następująco:
- rozmowy z rodziną lub znajomymi – 58 %
- plakaty, ulotki i inne druki – 33 %
- media społecznościowe – 28 %
- prasa lokalna drukowana – 27 %
- portale internetowe dotyczące Ochoty – 26 %
- strona internetowa urzędu dzielnicy – 13 %
- inne – 7 %
- nie szukam informacji o dzielnicy – 8 %
Ogólnie, okazuje się, jednak, że zdecydowanie najczęstszym źródłem wiedzy o dzielnicy są rozmowy z rodziną i znajomymi pomimo niezwykle dynamicznego rozwoju internetowych technologii przekazu.
Fot. UD Ochota