Co zrobić, gdy twój iPhone nie chce się włączyć?
Wraz z rozwojem nowych technologii i ciągłym ulepszaniem urządzeń cyfrowych, rosną nasze wymagania i oczekiwania względem technologii, z której korzystamy. Czasem zapominamy jednak, że są to przedmioty "martwe" i mogą ulegać przeróżnym awariom. Jedną z nich jest prosty, popularny problem - telefon nie chce się włączyć.
Wraz z rozwojem nowych technologii i ciągłym ulepszaniem urządzeń cyfrowych, rosną nasze wymagania i oczekiwania względem technologii, z której korzystamy. Czasem zapominamy jednak, że są to przedmioty "martwe" i mogą ulegać przeróżnym awariom. Jedną z nich jest prosty, popularny problem - iPhone nie chce się włączyć.
Oczywiście jest to dość irytujące i stanowi duży problem dla użytkownika, z racji tego, że smartfon jest urządzeniem, z którego korzystamy na co dzień. Do różnych awaryjnych sytuacji może dochodzić w momencie aktualizacji systemu iOS lub po ściągnięciu nowej aplikacji. W przypadku problemów z naszym telefonem możemy oczywiście skorzystać z pomocy autoryzowanego serwisu - natomiast nie zawsze mamy na to czas. Wobec tego warto sięgnąć po niektóre sprawdzone metody, tzw. "domowe sposoby". W tym tekście uwagę skupimy na problemie z włączaniem się smartfona iPhone od Apple. Zatem kiedy nasz iPhone nie chce się włączyć, bądź też zawiesza się podczas pracy, warto znać sposoby, aby temu zaradzić.
Kiedy iPhone odmawia posłuszeństwa - co robić?
Dlaczego smartfon Apple nie chce się włączyć i co z tym mogę zrobić ?
Często (szczególnie w upały) jest tak, że iPhone osiąga zbyt wysoką temperaturę podzespołów. Normalną koleją rzeczy jest to, że się wyłącza, ponieważ automatycznie chroni go to przed uszkodzeniem. W tym przypadku wystarczy pozostawić na jakiś czas naszego smartfona w ciemnym i chłodnym miejscu, a następnie naładować .
Do najbardziej powszechnych przyczyn tego, że nasz iPhone nie chce się włączyć należy uszkodzona wtyczka sieciowa lub kabel ładowarki oraz brak aktualizacji systemu iOS. Warto podjąć wówczas czynności, które pozwolą nam dojść do przyczyn powstałej awarii i rozwiążą problem.
Dobrze jest sprawdzić najpierw na ile procent naładowany jest nasz telefon oraz czy ładowarka jest sprawna. Jeśli mamy możliwość posłużenia się drugim iPhone'em, to podłączamy do niego ładowarkę. Kiedy telefon zacznie się ładować w sposób prawidłowy, podłączamy ładowarkę do urządzenia, które ma awarię. W momencie kiedy nie masz takiej możliwości - warto dokładnie sprawdzić stan akcesoriów pod kątem sprawności i czystości. Mowa oczywiście o ładowarce oraz kablu. Wskazane jest też zweryfikować gniazdko w samym telefonie, czy nie jest brudne bądź uszkodzone. Następnie podłączamy urządzenie do ładowania i pozostawiamy je na ok. jedną godzinę.
Jeżeli po tym czasie, na ekranie nie pojawi się wskaźnik ładowania - należy wymienić, o ile to możliwe złącze USB, bądź adapter zasilania. Kiedy działania te okażą się nieskuteczne - warto spróbować zresetować iPhone'a poprzez kilkusekundowe przytrzymanie przycisku włączania/wyłączania.
Standardowe rozwiązania zawodzą? Pora na hard reset
W momencie kiedy bezskuteczne okazały się dotychczasowe działania nad uruchomieniem naszego smartfona, pora przeprowadzić tzw. twardy reset iPhone'a. Nastąpi wówczas próba wymuszenia ponownego uruchomienia telefonu. Przeprowadzenie tej czynności nie jest trudne i co ważne - nie tracimy przy tym żadnych danych. Użytkownicy urządzeń Apple uważają tą metodę za dość skuteczną. W większości modeli hard reset wykonuje się poprzez jednoczesne przytrzymanie (przez ok. 10 sekund) przycisków "Początek" oraz "On/Off". Wyjątek stanowi iPhone 7 i 7 Plus, gdzie wystarczy, że przytrzymamy przycisk włączania/wyłączania oraz głośniej/ciszej. W taki sposób przyciski trzymamy do chwili, kiedy nastąpi reakcja na ekranie. W momencie kiedy zobaczymy białe jabłuszko na czarnym ekranie - możemy puścić przyciski.
Twardy reset nie pomógł. Co jeszcze można zrobić?
Kiedy poprzednie działanie nie przyniosło pozytywnego rezultatu, wówczas możemy wykonać przywracanie ustawień fabrycznych. Jest to jednak dość radykalna czynność z racji tego, że wyczyszczamy z urządzenia wszelkie dane. Oczywiście jest na to sposób - trzeba co jakiś czas wykonywać zapasową kopię na naszym iPhone. Do wykonania przywrócenia ustawień fabrycznych używamy komputera oraz aplikacji iTunes. Podłączamy smartfona złączem typu "lightning" do gniazda komputerowego. Następnie uruchamiamy iTunes i w menu wybieramy "Przywróć". Niestety zdarza się tak, że nie wywoła to żadnej reakcji w naszym sprzęcie. Wówczas należy odłączyć kabel od komputera, wcisnąć i przytrzymać przycisk "Początek" (w przypadku iPhone 7 - "ciszej"). Następnie wetknąć kabel USB do komputera. W ten sposób przywracanie danych powinno się rozpocząć po automatycznym uruchomieniu iTunes.
Wsparcie Apple - profesjonalna naprawa iPhone'a
Może się niestety okazać, że samodzielne działania służące przywróceniu sprawności naszego iPhone'a okażą się niewystarczające. Jeśli rzeczywiście wszystko, co zrobiliśmy do tej pory nie przyniosło pożądanego efektu, oznacza to, że najwyższy czas zgłosić się do serwisu Apple. Jeśli mieszkamy w dużym mieście, bez problemu znajdziemy autoryzowane punkty serwisu. Natomiast kiedy na co dzień mieszkamy w małej miejscowości - możemy zgłosić problem w trybie online. Eksperci prawdopodobnie podpowiedzą rozwiązanie naprawy poprzez wysyłkę. Pamiętajmy, żeby nigdy nie podejmować się naprawy iPhone'a na własną rękę, a zawsze powierzać to profesjonalistom.
Tekst Partnera: AplleHome - Serwis iPhone Wola.
Fot. mat. pras.