Deweloperzy remontują wolskie ulice
30 wolskich ulic zostało wyremontowanych lub przebudowanych w latach 2013-2022, na kolejne 45 zawarte są umowy, a na prace przy 10 ulicach wystawione są wnioski. W taki sposób dzielnica egzekwuje od deweloperów obowiązek partycypowania w kosztach rozbudowy miejskiej infrastruktury.
Wola jest najszybciej rozwijającą się dzielnicą Warszawy położoną w bezpośrednim sąsiedztwie centrum miasta. Powstają tu liczne osiedla, biurowce, sklepy i inne inwestycje komercyjne, których budowa ma wpływ na funkcjonowanie najbliższej, a czasem nawet dalszej okolicy. – Rozwój dzielnicy to jedno, ale inwestorzy muszą pamiętać, że nowa zabudowa powoduje zwiększenie ruchu ulicznego, co może być uciążliwe dla mieszkańców – mówi Krzysztof Strzałkowski, burmistrz Woli. – Dlatego konsekwentnie wymagamy od deweloperów realizacji przebudów układu drogowego na własny koszt tak, aby dostosować go do wzmożonego ruchu spowodowanego inwestycją lub zmienionego charakteru okolicy, czy aby usunęli szkody, które powstały w trakcie budowy – dodaje. Urzędnikom pomaga w tym artykuł 16 ustawy o drogach publicznych, na podstawie którego inwestor ponosi koszt prac. Czasem udaje się zrealizować naprawdę ciekawe projekty, tak jak ostatnio firma inwestująca w Fabryce Norblina, zgodziła się zmienić plany na prośbę władz dzielnicy i wyeksponować odkryty podczas remontu przedwojenny bruk, który wiele lat temu został przykryty asfaltem. - Warto również zwrócić uwagę na transparentną politykę w tym zakresie wolskiego urzędu. Wszystkie umowy podpisywane z inwestorami na podstawie tego prawa dostępne są na stronie internetowej – zaznacza Blanka Zienkiewicz, radna Woli.
W latach 2013-2022 deweloperzy przeprowadzili ustawowe prace na 30 wolskich ulicach. W tym okresie remontu lub przebudowy doczekały się ul. Hubalczyków, Karlińskiego, Sowińskiego na dwóch odcinkach, Nakielska, Goleszowska, Worcella, Gizów, Warneńczyka, Wschowska, dwa odcinki Karolkowej i Pawiej, Sienna, Pańska, Miedziana, Chmielna, Pereca, Łucka, Wajnberga, Krochmalna, Wronia, Ogrodowa, Belottiego, Wawrzyszewska, Św. Stanisława, Kolska i Kłopot.
W kolejce na remont czekają ulice, na które zawarto już umowy. Są to ul. Waliców, Burakowska, Karlińskiego, Kotlarska, Warneńczyka, Św. Stanisława, Stroma, Sienna, Bodzanty, Szarych Szeregów, Wronia, nowy odcinek Nakielskiej, dwa odcinki Łuckiej, projektowany odcinek Leszno/Solidarności, Pustola/Sowińskiego, Pola/Człuchowska, Miedziana/Pańska, Dzielna, Brylowska, Dzielna/Pawia, Szarych Szeregów, Norwida/Szulborska/Baltazara, Krochmalna, projektowana ulica w okolicach Kolejowej, Ludwiki, Ciepła, Złota, Wronia, Sowińskiego, dwa odcinki Pańskiej, projektowana ulica w okolicach Ordona, Ogrodowa, Sienna, Giełdowa/Dorożkarska, kolejny odcinek Krochmalnej, Koszycka, Człuchowska/Stroma, Wronia oraz Ciołka/Brożka/Koszycka.
Na przebudowę ul. Newelskiej, Młocińskiej, dwóch odcinków Ciołka, Waliców, Dzielnej, Przasnyskiej, Pańskiej/Miedzianej/Srebrnej, Siennej/Śliskiej oraz Karolkowej/Szarych Szeregów wystawione zostały wnioski, które czekają obecnie na opinię, a remonty będą realizowane w późniejszym terminie.
W październiku dodatkowo w Warszawie wprowadzona została nowa, jednolita i uproszczona procedura. Będą z niej mogli skorzystać inwestorzy obiektów handlowych powyżej 1 tys. m kw. lub innej zabudowy o powierzchni powyżej 5 tys. m kw. Obsługą wniosków składanych przez inwestorów zajmie się specjalny zespół pod przewodnictwem Zarządu Dróg Miejskich.
Fot. UD Wola