Jakich inwestycji chcemy na Ochocie?
Dzisiaj kolejny raport z oceny jakości życia na Ochocie w odniesieniu do przeprowadzonych badań „Ocena jakości życia w dzielnicy Ochota” przeprowadzonych przez firmę ABR SESTA Market Research & Consulting (badanie zrealizowano techniką CAPI – Computer Assisted Personal Interviewing) na reprezentatywnej ze względu na wiek i płeć grupie dorosłych mieszkańców dzielnicy Ochota.
Przypomnijmy, – ogólnie respondenci wysoko ocenili jakość życia w dzielnicy, aż dziewięć na dziesięć osób ocenia ją dobrze. Tak uznało aż 93 % respondentów. Takie wyniki, oczywiście, cieszą. Chcemy, jednak, przedstawić więcej szczegółów.
Ostatnio pisaliśmy o ławkach i koszach na podwórkach, a dzisiaj czas na inwestycje. – Czego najbardziej oczekują mieszkańcy dzielnicy? Jakie inwestycje są ich zdaniem najbardziej potrzebne? - Badani widzą to następująco:
- zadaszenie Targowiska Zieleniak – 44 %
- budowa linii tramwajowej Mokotów – Ochota – Wola – 36 %
- budowa Parku Marii Skłodowskiej Curie – 34 %
- budowa hali sportowej przy SP nr 264 – 19 %
- budowa Muzeum Reduty Ordona – 18 %
- budowa kompleksu szkolno – przedszkolnego przy ul. Włodarzewskiej – 16 %
- pełnowymiarowe boisko piłkarskie – 14 %
- zwężenie ul. Grójeckiej – 14 %
- budowa budynku mieszkalnego na rogu ulic Banacha i Grójeckiej – 13 %
- budowa nowego Komisariatu Policji – 11 %
- inne – 6 %
- żadena z powyższych – 3 %
Wyraźnie widać, że zdecydowanie najwięcej zwolenników mają trzy pomysły: zadaszenie Targowiska Zieleniak, budowa linii tramwajowej Mokotów – Ochota – Wola oraz budowa Parku im. Marii Skłodowskiej Curie. Te projekty uzyskały zdecydowaną przewagę w oczach respondentów.
W przypadku najpopularniejszego projektu - zadaszenia targowiska częściej popierały go kobiety niż mężczyźni (48 % vs 38 %), osoby w wieku 65+ (57 %). W grupie wiekowej 18 - 34 lata poparcie wyniosło 36 %, a w grupie 35 – 44 lata poparcie na poziomie 33%. Co ciekawe zadaszenie targowiska największą popularnością cieszyło się wśród osób najdłużej mieszkających na Ochocie (49 %), które nie mają niepełnoletnich dzieci (48 % vs 33 %) oraz okazjonalni kierowcy (48 % vs aktywni kierowcy 38 %).
W przypadku budowy linii tramwajowej oraz Parku im. Marii Skłodowskiej Curie zarówno wiek, jak i płeć nie miały istotnego znaczenia.
Fot. UD Ochota