mobile
REKLAMA

Kolejny tunel zamiast szlabanów w Rembertowie

W Rembertowie powstanie kolejny bezkolizyjny przejazd przez linię kolejową nr 2 – tym razem będzie to tunel w ciągu ulicy Marsa, łączący Nowy i Stary Rembertów. To druga tego typu inwestycja w dzielnicy, po wiadukcie przy ul. Chełmżyńskiej. Wczoraj Stołeczny Zarząd Rozbudowy Miasta oraz Polskie Linie Kolejowe podpisały umowę z wykonawcą – konsorcjum firm INTOP SA i INTOP Warszawa. Zakończenie budowy planowane jest za niespełna dwa i pół roku.

 

 

IS
Kolejny tunel zamiast szlabanów w Rembertowie

W Rembertowie rusza długo oczekiwana przez mieszkańców inwestycja. Pod linią kolejową nr 2, w ciągu ul. Marsa i al. gen. Chruściela „Montera” powstanie nowoczesny, 140-metrowy tunel drogowy. Dzięki niemu zniknie problematyczny przejazd przez linię Warszawa Zachodnia–Terespol, który od lat powodował korki i komplikował komunikację w tej części miasta. Inwestycja wpłynie również na poprawę bezpieczeństwa ruchu kolejowego.

Stawiamy na komfort i bezpieczeństwo mieszkańców, przekształcając przejazdy ze szlabanami w nowoczesne, bezkolizyjne rozwiązania – mówi Tomasz Mencina, zastępca prezydenta Warszawy. – Tunel w Rembertowie to kolejna z takich inwestycji, realizowana we współpracy z PLK SA, obok już budowanego wiaduktu na Chełmżyńskiej czy tunelu w Wesołej.

Jak zaznacza Krzysztof Pietras z Polskich Linii Kolejowych, tunel zapewni wygodne połączenie między Starym a Nowym Rembertowem i poprawi płynność ruchu w mieście. W podobnym tonie wypowiada się Ewelina Degowska ze Stołecznego Zarządu Rozbudowy Miasta, podkreślając znaczenie inwestycji dla jakości życia mieszkańców.

To największe przedsięwzięcie infrastrukturalne w dzielnicy od lat – zaznacza burmistrz Rembertowa, Maciej Iwanicki. – Usprawni codzienne funkcjonowanie mieszkańców i połączy obie części dzielnicy, zapewniając lepszy dostęp do centrum Warszawy.

Budowa potrwa 29 miesięcy, a koszt inwestycji przekroczy 134 mln zł. Wykonawcą jest konsorcjum firm INTOP SA i INTOP Warszawa. Finansowanie rozłożono po połowie między Miasto Stołeczne Warszawa a PKP PLK SA, które starają się również o wsparcie z Funduszu Spójności UE w ramach programu FEnIKS.

W ramach projektu przebudowany zostanie również pobliski układ drogowy. Tunel rozpocznie się za nowym rondem na skrzyżowaniu ul. Marsa i Ilskiego, przebiegnie pod torami i ul. Cyrulików, a zakończy w al. Chruściela w okolicy ul. Strażackiej. W tunelu przewidziano przystanki autobusowe i bezpośredni dostęp do peronów kolejowych, co ułatwi przesiadki. Powstanie też podziemne przejście z windami.

Przebudowie ulegną także okoliczne ulice. Ul. Pociskowa stanie się dwukierunkowa i połączy się z Ilskiego, zapewniając dojazd do okolicznych zabudowań i centrum handlowego. Ul. Bellony zostanie wydłużona i przekształcona w jednokierunkową trasę z pasem dla rowerów. Zmodernizowane zostanie również skrzyżowanie Marsa i Cyrulików, gdzie powstanie rondo.

Inwestycja wpisuje się w szerszy plan eliminacji kolizyjnych przejazdów na linii kolejowej nr 2. W Rembertowie trwa już budowa wiaduktu na Chełmżyńskiej, a w Wesołej – tunelu pod ul. I Praskiego Pułku WP, którego otwarcie zaplanowano na drugą połowę 2027 roku.

 

fot. PKP Plk oraz Ewelina Lach 

KOMENTARZE

aktualności

więcej z działu aktualności

sport

więcej z działu sport

kultura i rozrywka

więcej z działu kultura i rozrywka

Drogi i Komunikacja

więcej z działu Drogi i Komunikacja

Kryminalne

więcej z działu Kryminalne

KONKURSY

więcej z działu KONKURSY

Sponsorowane

więcej z działu Sponsorowane

Biznes

więcej z działu Biznes

kulinaria

więcej z działu kulinaria

Zdrowie i Uroda

więcej z działu Zdrowie i Uroda