Mazowieckie startupy z sukcesem w konkursie „Startuj z Mazowsza” – poznaj laureatów w trzech kategoriach
Wśród zwycięzców konkursu „Startuj z Mazowsza” znaleźli się twórcy innowacyjnych rozwiązań z zakresu sztucznej inteligencji i gospodarki obiegu zamkniętego. W tym roku jury wybrało laureatów w trzech kategoriach: społecznej, technologicznej i ekologicznej, a także przyznało dwa wyróżnienia
Innowacyjne, młode firmy zostały nagrodzone
Mazowieckie startupy mają szansę na globalny sukces i status jednorożca. Takie wnioski płyną z konkursu „Startuj z Mazowsza”, który nagradza najlepsze młode firmy z regionu. Wyróżniono projekty związane z gospodarką o obiegu zamkniętym i sztuczną inteligencją. Laureaci otrzymali po 30 tys. zł i możliwość nawiązania kontaktów z inwestorami. Gala odbyła się 5 października w Centralnym Domu Technologii w Warszawie pod patronatem wicemarszałka Wiesława Raboszuka i radnego Krzysztofa Strzałkowskiego.
– Jesteśmy świadkami potężnej fali kreatywności i innowacji, która wywodzi się z naszego regionu. Startupy biorące udział w tym konkursie nie tylko przyczyniają się do rozwoju naszego województwa, ale również prezentują potencjał zdobycia międzynarodowej rangi. To inspirujące, jak wiele możemy osiągnąć, gdy łączymy talent, pomysły i wsparcie - podsumował wyniki tegorocznej gali wicemarszałek Wiesław Raboszuk.
Odważne idee i nietuzinkowe pomysły
Zwycięstwo w kategorii Inno-Tech osiągnęła firma Hey Edu, która zaprojektowała nowoczesną platformę edukacyjną – innowacyjny, kompleksowy system nauki, który pomaga realizować cele edukacyjne i rozwijać własne możliwości. Platforma łączy w sobie wiedzę ekspercką (w zakresie tworzenia treści edukacyjnych), rozwój sztucznej inteligencji (w obsłudze klienta) oraz psychologiczne podejście (w elementach motywujących do nauki), oferując narzędzie, które pokazuje, jak się uczyć skutecznie.
Z kolei zwycięzcą w kategorii Social-Impact została firma Rebread Cosmetics, która znalazła sposób na ograniczenie marnowania chleba. W Polsce co roku wyrzucamy 800 tys. ton niezjedzonego pieczywa. W UE to aż 35 mln ton! Spółka tworzy rozwiązania, które pozwalają na przetworzenie czerstwego chleba z odpadu na surowiec, który można wykorzystać ponownie, oszczędzając przy tym zasoby, energię i środowisko naturalne. Firma opracowuje również formuły kosmetyków bazujących na tym surowcu. Obecnie firma finalizuje prace nad peelingiem, w którym czerstwe pieczywo pełni rolę ścierniwa, oraz pracuje nad linią codziennych kosmetyków opartych o bioferment z chleba.
W kategorii Start nagrodzono firmę StoneOutlet, która oferuje rozwiązanie ekologiczne dla branży kamieniarskiej. Startup stworzył aplikację i platformę internetową, na której można kupować i sprzedawać odpady z kamienia naturalnego, takie jak granit czy marmur. Dzięki temu zmniejsza się ilość śmieci i zużycie surowców naturalnych.
- Żyjemy w czasach innowacyjnych pomysłów, czasem rewolucyjnych idei, przełomowych produktów. Jest to zdecydowanie czas startupów. Ogromnie cieszy mnie, że Mazowsze jest liderem również w tym wymiarze – zwrócił uwagę radny województwa, Krzysztof Strzałkowski.
Biżuteria z odzysku i łatwiejsze poszukiwanie pracy?
Jury konkursu przyznało również dwa wyróżnienia. Jedno z nich otrzymała Anna Stefańska, założycielka startupu jewelery anew – marki biżuterii z drugiego obiegu, która promuje zrównoważoną modę. Przemysł jubilerski jest jednym z najbardziej szkodliwych dla środowiska. Kupowanie biżuterii z drugiej ręki może zmienić tę sytuację, ale wiąże się z ryzykiem oszustwa. W jewelery anew każdy produkt jest odświeżany i weryfikowany przez specjalistę, który wystawia certyfikat potwierdzający jakość kruszcu i kamieni.
Wśród laureatów konkursu znalazł się także startup, który oferuje innowacyjne rozwiązanie dla rynku pracy. BezCV to platforma, która za pomocą sztucznej inteligencji analizuje umiejętności i zainteresowania zawodowe kandydatów do pracy. Na podstawie specjalnego formularza, opracowanego przez ekspertów z branży HR, system tworzy profil kompetencyjny każdego użytkownika. Profil ten jest następnie udostępniany pracodawcom, którzy szukają odpowiednich pracowników na różne stanowiska.
Dzięki temu rozwiązaniu proces rekrutacji jest szybszy, łatwiejszy i bardziej skuteczny. Kandydaci mogą lepiej poznać swoje mocne i słabe strony, zaprezentować je potencjalnym pracodawcom i otrzymać oferty pracy dopasowane do ich potrzeb. Według twórców BezCV, ich platforma pozwala skrócić czas rekrutacji nawet o 400 proc.
Startupy, które zwyciężyły w konkursie, otrzymały nie tylko nagrody pieniężne i wsparcie promocyjne, ale także nagrody od Partnerów: HUAWEI Polska, Kulczyk Investments, Fundacji Przedsiębiorczości Technologicznej, Venture Café Warsaw, czy miasta stołecznego Warszawy.
fot.mazovia.pl