Nowa organizacja ruchu na Odolanach
Zakończyło się wdrażanie nowej organizacji ruchu na Odolanach. Wprowadzona została strefa „Tempo 30” oraz wydłużone zostały godziny, w których będzie obowiązywał zakaz ruchu samochodów ciężarowych. Dokumentacja nowej organizacji ruchu została przygotowana przez Urząd Dzielnicy Wola.
Wczoraj trwały ostanie prace związane z wdrożeniem nowej organizacji ruchu na terenie Odolan. Ustawionych zostało kilkadziesiąt nowych znaków drogowych. Celem nowych przepisów jest przede wszystkim ograniczenie ruchu powodujących hałas i pył ciężarówek. Stąd wydłużony został zakaz ruchu samochodów ciężarowych. – Zakaz obowiązuje obecnie w godzinach 20:00-8:00, a nie tak jak do tej pory 22:00-6:00. Dzięki temu w godzinach porannego szczytu komunikacyjnego będzie łatwiej wydostać się z Odolan – mówi Krzysztof Strzałkowski, burmistrz dzielnicy Wola.
Na terenie ograniczonym ulicami Połczyńską, Wolską, al. Prymasa Tysiąclecia, Gniewkowską, Potrzebną i Dźwigową wprowadzona została również strefa „Tempo 30”. - Ograniczenie dozwolonej prędkości do 30 km/h sprawi, że ruch na terenie Odolan znacznie się uspokoi. Dzięki temu znacząco spadnie poziom hałasu a także poprawi się bezpieczeństwo - mówi Krzysztof Strzałkowski. Z kolei wprowadzenie znaków B-1 (zakaz ruchu w obu kierunkach) powoduje, że przestrzeganie wprowadzonych regulacji będzie mogło być kontrolowane przez straż miejską.
To nie jedyne działania zmierzające do ograniczenia ruchu samochodów ciężarowych na Odolanach. - Wprowadzono już m.in. kontrole masy ciężarówek. Chcemy też uruchomić monitoring na ulicy Ordona, by kontrolować naruszenia prawa przez kierowców ciężarówek – mówi Krzysztof Strzałkowski, burmistrz Woli.
Jednak najważniejszą kwestią jest budowa drogi technicznej, która umożliwiłaby odprowadzenie ruchu samochodów ciężarowych z ulic osiedlowych (m.in. Ordona, Jana Kazimierza, Sowińskiego oraz Grodziskiej). Dzielnica od dawna apelowała do spółki PKP o podjęcie działań mających na celu powstanie takiej drogi. - Jeszcze w tym roku mogłaby powstać droga techniczna w śladzie przyszłej trasy N-S, którą sfinansują przedsiębiorcy. Opcja ta zakłada uproszczony tryb realizacji przy wykorzystaniu dróg na terenach kolejowych i istniejącej drogi publicznej oraz wyposażenie w elementy ochrony przed hałasem (m.in. ekrany). Droga byłaby oddalona o ok. 100 metrów od budynków mieszkalnych. Z kolei mieszkańcy zgłosili wariant zakładający oddalenie arterii o 240 m od zabudowy. Wkrótce w terenie zostanie przeprowadzona wizja lokalna z udziałem przedstawicieli wspólnot mieszkaniowych, kolejarzy, urzędników i przedsiębiorców – mówi Krzysztof Strzałkowski, burmistrz dzielnicy Wola.