Nowe chodniki i ścieżki rowerowe w Warszawie
W tym roku ZDM zamierza zbudować ponad 50 km dróg rowerowych oraz kilkadziesiąt kilometrów nowych chodników w stolicy.
Dzięki remontom i nowym inwestycjom Zarządu Dróg Miejskich warszawiakom będzie się od tego roku lepiej chodziło i jeździło rowerem po mieście. Prace będą wykonywane etapami, w poszczególnych dzielnicach. Wiele remontów zostanie przeprowadzonych w ramach prac budowlanych, związanych z przebudową ulic. ZDM liczy na dodatkowe fundusze, które pozwolą mu na wykonanie szerszego zakresu robót w mieście.
„Planujemy sporo prac w obrębie Woli i Bemowa. Lista wciąż nie jest zamknięta, wiele zależy od finansów. Część prac będziemy mogli wykonać dzięki środkom z budżetu partycypacyjnego. „- przekazał nam rzecznik prasowy Zarządu Dróg Miejskich Mikołaj Pieńkos.
Według informacji podanych przez ZDM najdłuższa ścieżka rowerowa, licząca 6 kilometrów długości, powstanie między Wolą a Bemowem. Droga będzie się rozpoczynała w ulicy Kasprzaka i ulicy Wolskiej na wysokości skrzyżowania z ulicą Ordona a swój koniec będzie miała przy granicy miasta, na ulicy Połczyńskiej. Powstanie również nowa droga rowerowa ze Śródmieścia na Wolę, która zostanie poprowadzona wzdłuż ulicy Anielewicza. Odcinek tej drogi będzie wiódł od ulicy Zamenhofa do ulicy Okopowej.
Zarząd Dróg Miejskich planuje również remonty chodników. Na Woli jest wiele miejsc, gdzie stare chodniki są już bardzo mocno zniszczone. Szczególnie zimą ich stan daje się we znaki osobom odpowiadającym za ich czystość i seniorom, ponieważ popękane płyty wystają z ziemi i tworzą zagrożenie dla przechodniów oraz uniemożliwiają dokładne sprzątanie nierównej powierzchni. Problematyczne jest również podłoże, na którym spoczywają stare chodniki. Teren Woli, to w dużej części były obszar żydowskiego Getta, gdzie często płytko pod powierzchnią ziemi znajdują się ruiny piwnic domów zniszczonych w czasie wojny. Grunt nie jest stabilny i często ulega zapadaniu się. Sytuacja jest dotkliwa i utrudnia życie pieszym, nie tylko na głównych ulicach, ale również na terenie wewnątrz osiedli. Mieszkańcy wielokrotnie zgłaszali ten problem do władz dzielnicy.
„Planujemy remont chodników na Smoczej (odc. Niska-Stawki) i Nowolipiu (odc. Smocza-Żelazna, obie strony) oraz budowę brakującego odcinka chodnika wzdłuż Wrocławskiej do skrzyżowania z Radiową.” – poinformował rzecznik ZDM i dodał : „Chodniki są też zwykle remontowane podczas budowy nowych dróg dla rowerów. Te powstaną w następujących lokalizacjach: Połczyńska -Wolska-Kasprzaka (Ordona -Gierdziejewskiego), Powstańców Śląskich (Pirenejska-Nowe Bemowo), Radiowa (Powstańców Śląskich-Wrocławska), Kaliskiego (Radiowa-Archimedesa), Wrocławska (Powstańców Śląskich-Widawska), Olbrachta (Sowińskiego-Redutowa).”
Przy okazji remontu chodników i budowy dróg rowerowych w dzielnicach Warszawy, nie można zapomnieć również o wymianie oświetlenia ulicznego. Zarząd Dróg Miejskich planuje wykonanie zmian w tym zakresie wzdłuż 11 warszawskich ulic. Za niezbędną ZDM uważa także wymianę sygnalizacji świetlnej na 11 skrzyżowaniach ulicznych w stolicy.
Ratusz podał listę kilkudziesięciu ulic, które w tym roku prawdopodobnie będą musiały przejść szybki remont. W ramach tych prac planowana jest także naprawa znajdujących się wzdłuż tych ulic chodników oraz wymiana funkcjonującego tam dotychczas oświetlenia i sygnalizacji świetlnej na istniejących na nich skrzyżowaniach.
Jeśli Zarząd Dróg Miejskich będzie w stanie pozyskać dodatkowe fundusze, z pewnością w obszarze tych kilkudziesięciu ulic wymienionych przez ratusz do remontu , będą mogły pojawić się także nowe drogi rowerowe.