Nowy Trakt Lubelski
Zakończyliśmy prace na ul. Trakt Lubelski w rejonie skrzyżowania z ulicami Kadetów i Lucerny. Wybudowaliśmy tu brakujący chodnik, wyznaczyliśmy dwa nowe przejścia dla pieszych i fragment drogi dla rowerów.
Trakt Lubelski to jedna z najdłuższych stołecznych ulic. Stanowi ważny ciąg komunikacyjny Wawra. Ciągnie się od ul. Płowieckiej do Wału Miedzeszyńskiego w pobliżu Południowej Obwodnicy Warszawy i łączy Marysin Wawerski z Nadwiślem. Jego najdłuższa część przebiega przez Zerzeń, gdzie dla okolicznych mieszkańców stanowi drogę dojazdową do sklepów i posesji.
Ci mieszkańcy, którzy podróżują autobusem, w niektórych miejscach muszą korzystać z pobocza. Do niedawna tak było po wschodniej stronie Traktu Lubelskiego między ul. Lucerny a przystankiem autobusowym „Trakt Lubelski-Las 02”. Właśnie to się zmieniło, bo w wydeptaną ścieżkę zastąpił nowy chodnik.
Nowe przejścia
Zakres inwestycji był jednak nieco szerszy niż budowa samego chodnika. Obejmował również budowę dwóch przejść dla pieszych. Pierwsze powstało na wysokości posesji nr 257 i zostało wyposażone w azyl oraz doświetlone, aby po zmroku piesi byli lepiej widoczni dla kierowców. Druga zebra, która powstała po południowej stronie ronda u zbiegu ulic Kadetów i Lucerny, również została doświetlona. Została wyznaczona wraz z przejazdem rowerowym, który umożliwi legalne przekroczenie jezdni ul. Trakt Lubelski i włączenie się do ruchu lub wjechanie na drogę dla rowerów, której fragment powstał po południowej stronie ul. Kadetów.
Inwestycja została zgłoszona i zatwierdzona do realizacji w ramach budżetu obywatelskiego. Projekt cieszył się dużą popularnością wśród mieszkańców. Poparło go 1060 osób.
Duże zmiany w okolicy
To nie koniec prac poprawiających bezpieczeństwo i wygodę w tej okolicy. Na początku lipca rozpoczęliśmy budowę dwóch rond na sąsiedniej ul. Kadetów. Powstaną one u zbiegu z ulicami Łasaka i Poprawną. Nowe ronda o średnicy 22 metrów uporządkują ruch, ułatwią przejazd i znacznie podniosą bezpieczeństwo wszystkim pokonującym ten odcinek. To m.in. za sprawą wydłużonych trójkątnych wysp z azylami dla pieszych i przejazdami dla rowerzystów. Te pojawią się na wszystkich wlotach.