Przasnyska do remontu. Uwagi mieszkańców
Urząd Dzielnicy Żoliborz planuje przebudowę ulicy Przasnyskiej. W tym celu zwrócił się do mieszkańców, aby zgłaszali ewentualne uwagi do przedstawionej propozycji modernizacji arterii. Jakie zmiany żoliborzanie chcą wprowadzić w tej części dzielnicy?
– Z otrzymanych uwag wynika, że większość mieszkańców pozytywnie przyjęła koncepcję projektu przebudowy ulicy. W wielu aspektach ustalenia końcowe pokrywają się z zaprezentowaną przez nas propozycją. Naszym zadaniem jest taka aranżacja przestrzeni wspólnej, aby spełniała oczekiwania naszych mieszkańców i odpowiadała na ich potrzeby. Dlatego duża wagę przyłożyliśmy do wprowadzenia do tych propozycji zmian, których nie uwzględniała nasza wyjściowa propozycja, a które są ważne dla mieszkańców ulicy Przasnyskiej i okolic – mówi Paweł Michalec, burmistrz Dzielnicy Żoliborz m.st. Warszawy.
Remont ul. Przasnyskiej na odcinku od ul. Duchnickiej do ul. Krasińskiego wraz z budową ronda na skrzyżowaniu z ul. Rydygiera budzi dużo emocji wśród mieszkańców, którzy chętnie zgłaszali uwagi dotyczące przygotowanej przez urzędników propozycji przebudowy. W finalnym projekcie wyłoniony w przetargu wykonawca ma uwzględnić m.in. wnioski: ulica dwukierunkowa na całej długości, brak dodatkowego przejścia dla pieszych pomiędzy ul. Krasińskiego a rondem na skrzyżowaniu z ul. Rydygiera ze względu na konieczność likwidacji do ośmiu miejsc parkingowych, na odcinku od ul. Rydygiera do ul. Duchnickiej poprowadzenie ruchu rowerowego na jezdni, budowa progów zwalniających na całej długości, wprowadzenie strefy "Tempo 30" dla uspokojenia ruchu, nieznaczne zawężenie drogi i dosadzenie małych drzew na odcinku od ul. Rydygiera do ul. Duchnickiej po stronie Instytutu Mechaniki Precyzyjnej oraz pozostawienie istniejącej geometrii ul. Przasnyskiej na odcinku od ul. Krasińskiego do ul. Rydygiera co jest związane z wytycznymi ZTM niezbędnymi do prowadzenia komunikacji autobusowej dla autobusów.
W ramach inwestycji przebudowany ma zostać blisko sześciusetmetrowy odcinek. Prace mają zakończyć się w czerwcu 2024 roku.
Marcin Kalicki