mobile
REKLAMA

Rondo „Radosława” w nowej odsłonie

Duże utrudnienia w ruchu czekają mieszańców Woli, Bielan, Żoliborza i Śródmieścia. Miasto planuje remont jednego z najważniejszych skrzyżowań w stolicy – ronda Zgrupowania AK „Radosław”.

Marcin Kalicki
Rondo „Radosława” w nowej odsłonie

W przetargu ogłoszonym przez Zarząd Dróg Miejskich wpłynęły trzy oferty opiewające na kwoty od 5,5 mln zł do 7 mln zł. – Rondo Radosława jest jednym najważniejszych skrzyżowań o ruchu okrężnym w całej Warszawie. Mieszkańcy oraz przyjezdni korzystają z niego niemal każdorazowo chcąc dostać się na Żoliborz, Bielany, Pragę Północ, Bemowo czy Targówek. Tuż obok znajduje się też jedno z największych centrów handlowych, biurowce i lokale usługowe. Po rondzie poruszają się samochody, autobusy, tramwaje, piesi i rowerzyści. Natężenie ruchu jest więc ogromne – przekonują drogowcy. Nic więc dziwnego, że stan infrastruktury drogowej w tym miejscu pogarsza się w zastraszająco szybkim tempie.

Jakie prace planuje Miasto? – Planowane prace zakładają wymianę nawierzchni jezdni na całym rondzie. Nowy asfalt ułożymy również na wschodniej jezdni al. Jana Pawła – od ul. Stawki do ronda. Droga zostanie wzmocniona przy pomocy siatki szklano-węglowej. Ten rodzaj siatki stosuje się na ulicach o wysokim natężeniu ruchu – a taki właśnie jest na rondzie „Radosława”. Siatka szklano-węglowa doskonale radzi sobie z siłami powstającymi podczas częstego hamowania czy postoju. Jest również odporna na wysokie temperatury. Dzięki wykorzystaniu siatki szklano-węglowej jesteśmy w stanie znacząco wydłużyć żywotność nawierzchni jezdni. Dzięki szczególnie trwałej i sprężystej strukturze siatka może zapobiec powstawaniu spękań czy trwałych deformacji asfaltu – zapowiadają przedstawiciele Zarządu Dróg Miejskich. – Wyremontujemy też stare, wysłużone chodniki oraz drogi dla rowerów. Dziś ich nawierzchnia wykonana jest z kostki brukowej, której w Warszawie już się nie stosuje. W zamian za to piesi zyskają chodniki z płyt betonowych o wymiarach 50×50 cm, a rowerzyści asfaltowe drogi dla rowerów. Wymienione zostaną też krawężniki. Na tym nie koniec – zyskają również pasażerowie transportu publicznego – wyremontowany zostanie przystanek autobusowy przy ul. Stawki – dodają.

Oferty zgłoszone przez trzech wykonawców będą teraz analizowane przez miejską spółkę. Po wyłonieniu wykonawcy będzie on miał na wykonanie wszystkich prac pięć miesięcy od daty podpisania umowy.

Marcin Kalicki

fot.zdm

KOMENTARZE

aktualności

więcej z działu aktualności

sport

więcej z działu sport

kultura i rozrywka

więcej z działu kultura i rozrywka

Drogi i Komunikacja

więcej z działu Drogi i Komunikacja

Kryminalne

więcej z działu Kryminalne

KONKURSY

więcej z działu KONKURSY

Sponsorowane

więcej z działu Sponsorowane

Biznes

więcej z działu Biznes

kulinaria

więcej z działu kulinaria

Zdrowie i Uroda

więcej z działu Zdrowie i Uroda