Zalecamy dawkę kultury
Ruszyła pierwsza odsłona miejskiej kampanii „Kultura leczy”, która ma zachęcić warszawiaków do większego uczestniczenia w kulturze. Miasto namawia mieszkańców do przyjęcia, niczym lekarstwa, dawki kultury, przez co poprawią swoją jakość życia.
– Pokazujemy dostępność i różnorodność stołecznej oferty kulturalnej, w której każdy może znaleźć coś dla siebie – mówi Ewa Malinowska-Grupińska, przewodnicząca Rady m.st. Warszawy i dodaje – Miejska polityka kulturalna jest jednym z naszych priorytetów. Chcemy, by zgodnie z kulturalną konstytucją miasta – Programem Rozwoju Kultury do 2020 roku – warszawiacy będący „konsumentami” kultury, stawali się zarazem jej współtwórcami. By, wysoko oceniając stołeczną kulturę i jej rosnącą rolę w mieście, współdecydowali o kierunkach jej rozwoju.
Wiosenna odsłona kampanii zachęca warszawiaków do czytania poezji, udziału w wydarzeniach filmowych i muzyczno-tanecznych oraz odkrywania sztuki w przestrzeni miejskiej. Jej zamierzonym efektem ma być przede wszystkim zmiana postaw, a w kolejnym etapie również zmiana zachowań.
– Chcieliśmy, aby nasza kampania była z jednej strony wyrazista i oryginalna, a z drugiej lekka i nienachalna. Wiemy z badań, że znaczna część warszawianek i warszawiaków nie widzi powodu do szczególnego angażowania się w kulturę. Zależy nam na tym, by taką postawę zmieniać, pokazując, że uczestnictwo w wydarzeniach kulturalnych ma pozytywny wpływ na nasze życie – podkreśla Tomasz Thun-Janowski, dyrektor Biura Kultury.
– Strategia kampanii opiera się na przekonaniu, że obcowanie z kulturą wpływa pozytywnie na jakość życia – poprawia samopoczucie, redukuje stres, a może nawet zwiększa odporność psychiczną i fizyczną. Z przymrużeniem oka mówiąc – kultura leczy – dodaje Robert Zydel, dyrektor Biura Marketingu Miasta.
Kampania potrwa do 31 maja. Jej druga część zaplanowana jest na październik. Wówczas miasto zaprosi warszawiaków m.in. do odwiedzania muzeów i teatrów. Koncepcję kreatywną i strategię kampanii wybrano w konkursie, którego zwycięzcą została Fabryka Komunikacji Społecznej.
Kampania wpisuje się w działania na rzecz rozwoju publiczności, realizowane przez stołeczny ratusz w ramach warszawskiego Programu Rozwoju Kultury. Przy tworzeniu kampanii zostały wykorzystane wyniki badania dotyczącego uczestnictwa w kulturze, przeprowadzonego na zamówienie Urzędu m.st. Warszawy w ostatnim kwartale 2017 r. Pozyskana wiedza ułatwiła rozpoznanie grupy docelowej i dookreślenie głównego przekazu kampanii.
Fot:Urząd M.St.Warszawy