mobile
REKLAMA

Żeńskie formy nazw stanowisk w Urzędzie

Zgodnie z zapowiedzią prezydenta Rafała Trzaskowskiego, w Urzędzie m.st. Warszawy od 1 stycznia 2021 r. wprowadzona zostanie możliwość stosowania żeńskich form nazw stanowisk pracowniczych.

inf. prasowa
Żeńskie formy nazw stanowisk w Urzędzie

Poza wymienionymi w ustawie o pracownikach samorządowych stanowiskach takich jak, sekretarka, telefonistka, praczka czy szwaczka stolica wprowadza możliwość stosowania żeńskich form nazw wszystkich stanowisk w Urzędzie.

Od 1 stycznia 2021 r., Panie prezydentki, inspektorki, naczelniczki, burmistrzynie czy dyrektorki, będą mogły posługiwać się żeńskimi formami nazw stanowisk w komunikacji zewnętrznej i wewnętrznej, w tym na stronach internetowych i komunikatach prasowych, w stopkach wysyłanych e-maili, nagłówkach pism urzędowych, wizytówkach czy tabliczkach przydrzwiowych.

Nazwy stanowisk pracowników administracji samorządowej określone zostały Rozporządzeniem Rady Ministrów z 15 maja 2018 r. Dlatego w większości dokumentów kadrowych, a także w dokumentach o charakterze formalnym, takich jak decyzje administracyjne i inne dokumenty, których forma została określona przepisami prawa, będzie musiała być stosowana forma męska.

Miasto będzie apelować o zmianę ustawy, tak aby żeńskie końcówki mogły być stosowane także na pieczątkach czy legitymacjach. 

 

 

Źródło: UM Warszawa

 

KOMENTARZE

aktualności

więcej z działu aktualności

sport

więcej z działu sport

kultura i rozrywka

więcej z działu kultura i rozrywka

Drogi i Komunikacja

więcej z działu Drogi i Komunikacja

Kryminalne

więcej z działu Kryminalne

KONKURSY

więcej z działu KONKURSY

Sponsorowane

więcej z działu Sponsorowane

Biznes

więcej z działu Biznes

kulinaria

więcej z działu kulinaria

Zdrowie i Uroda

więcej z działu Zdrowie i Uroda