Będzie więcej kontroli w komunikacji miejskiej
Zarząd Transportu Miejskiego planuje uzupełnienie liczby kontrolerów biletów. Niebawem ogłoszony zostanie przetarg na wybór firmy, której pracownicy będą sprawdzali czy pasażerowie organizowanej przez ZTM komunikacji wywiązują się ze swojego obowiązku wnoszenia opłat za przejazdy.
Choć liczba kontrolerów i przeprowadzonych kontroli wzrośnie, to ZTM nie będzie musiał się zajmować zatrudnianiem dodatkowych kontrolerów oraz prowadzeniem potem ich obsługi administracyjno-kadrowej. Będzie miał przy tym pełną kontrolę i nadzór nad jakością świadczonych usług.
Kontrolerzy zatrudnieni przez firmę będą sprawdzać bilety przez wszystkie dni tygodnia przez cały czas funkcjonowania komunikacji miejskiej. Będą pracować zarówno na obszarze 1. jak i 2. strefy biletowej. W dni robocze będzie ich co najmniej 20. W soboty, niedziele i święta – co najmniej 8. Pracować będą w systemie 2- lub 3-zmianowym. Każdego miesiąca kontrolerzy zatrudnieni przez wybraną w przetargu firmę będą musieli wykonać co najmniej 107 100 kontroli.
Każdy kontroler zatrudniony do sprawdzania biletów na zlecenie ZTM będzie musiał być pełnoletni, być nie karany, mieć dobry stan zdrowia, wykazywać się kulturą osobistą i odpornością na stres. Bardzo ważna będzie również umiejętność pracy w zespole. Kontrolerzy również będą musieli wykazać się minimum średnim wykształceniem oraz znajomością języków obcych (angielskiego lub rosyjskiego).
Każdy z pracowników będzie musiał być zatwierdzony przez ZTM. Pracę będzie mógł rozpocząć po zdaniu egzaminu kwalifikacyjnego ze znajomości przepisów oraz po pozytywnym zaliczeniu 8-godzinnego szkolenia praktycznego w terenie.
Przy wyborze najkorzystniejszej oferty liczyć się będzie głównie cena za świadczone usługi. Dodatkowe punkty oferenci będą jednak mogli zdobyć za pracowników, których zatrudnią na podstawie umowy o pracę.