Bilet Metropolitalny: gminy pobierają karty
Już 22 500 kart dotarło do gmin, które przystąpiły do nowej oferty Warszawa+. Mieszkańcy mogą je odbierać od 1 sierpnia.
Samorządy, które podpisały porozumienia z Zarządem Transportu Miejskiego o przystąpieniu do rozszerzonego programu Warszawa+, odbierają karty.
Zarząd Transportu Miejskiego przekazał już 22 500 nośników, które dotarły do następujących gmin: Góra Kalwaria (500 sztuk), Józefów (3 000), Otwock (4 000), Ożarów Mazowiecki (1 000), Piaseczno (4 000), Sulejówek (2 000), Stare Babice (3 000), Wiązowna (2 000) i Wołomin (3 000). Ponadto, 17 sierpnia porozumienie podpisała gmina Kampinos.
Pasażerowie mogą odbierać nośniki na terenie gmin, a następnie zakodować na nich Bilet Metropolitarny w jednym z Punktów Obsługi Pasażerów ZTM, których pełną listę można znaleźć tutaj.
Oferta Warszawa+ dla gmin aglomeracji warszawskiej została wprowadzona 1 sierpnia 2014 r. Od września br. oferta zostanie rozszerzona. Nowe porozumienie zakłada trzy poziomy dofinansowania zakupu Biletu Metropolitalnego przez gminy i trzy rodzaje biletów: „Bilet Warszawa+1”, „Bilet Warszawa+2” oraz „Bilet Warszawa+3”, w zależności od opcji wybranej przez samorządy.
Skorzystają na tym mieszkańcy metropolii. Tańsze bilety będą mogli nabywać pasażerowie rozliczający się z podatków w gminie, która podpisze porozumienie z Zarządem Transportu Miejskiego.
W ofercie Warszawa+3 za bilet 30-dniowy normalny imienny ważny w obu strefach biletowych pasażer zapłaci tylko 120 zł, o 60 zł mniej niż dotychczas. A bilet 90-dniowy normalny imienny, ważny w obu strefach będzie kosztował 330 zł (czyli o 130 zł mniej). Różnicę w cenie pokryje dany samorząd.
Źródło: Urząd m.st. Warszawy