Flirt pomiędzy Warszawą a Łodzią
13 marca ruszają regularne, weekendowe kursy pociągów pomiędzy Warszawą a Łodzią. To inicjatywa Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej, która na obsługę trasy przeznaczyła nowoczesne i wygodne pociągi flirt 3.
Pociągi kursować będą w każdą sobotę i niedzielę. Ze stacji Łódź Widzew będą odjeżdżać o godz. 8.25 i 16.01, a z Warszawy Centralnej o 13.15 i 19.45. Trasę pokonają w 62 minuty. Bilety kolejowe upoważniają także do przejazdu komunikacją miejską, w Warszawie przez 75 minut, w Łodzi przez 60.
- Serdecznie zapraszam łodzian do weekendowych wycieczek do stolicy. Także tych, którzy codziennie przyjeżdżają tu do pracy, aby poznali inne oblicza naszego miasta – wypoczynkowe i rozrywkowe. Tej pierwszej grupie łodzian, którzy przybyli dziś, życzę miłego spędzenia czasu w Warszawie i skorzystania z jej bogatej oferty usługowej, kulturalnej i turystycznej.- powiedział Jacek Wojciechowicz, wiceprezydent Warszawy, podczas promocyjnego przyjazdu Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej 5 marca.
Podróżni nie muszą się martwić o zakup biletu. Na pokładzie pociągu znajdują się bowiem biletomaty, w których można płacić zarówno kartą, jak i monetami oraz banknotami. Cena normalnego biletu na pociąg relacji Łódź Kaliska – Warszawa Centralna wynosi 24 zł, zgodnie z ofertą Łódź Bliżej Ciebie. Uczniowie zapłacą za bilet 15,12 zł, natomiast studenci – 11,76 zł. Szczegółowy wykaz dodatkowych atrakcji, gwarantowanych wraz zakupem biletu, jest dostępny na stronie www.lka.lodzkie.pl
Nowoczesne pociągi
Przejazd z Łodzi do Warszawy odbywać się będzie w dwuczłonowych pociągach typu flirt o długości 45 metrów. Każdy skład waży 90 ton i jest zdolny do osiągnięcia prędkości 160km/h. Istotną zaletą pociągów jest niski poziom zużycia energii, co przekłada się na oszczędności w procesie ich użytkowania.
W pociągach weekendowych pasażerowie będą korzystać m.in. z około 300 miejsc siedzących (2-3 jednostki po 120 miejsc siedzących każda), klimatyzacji, darmowego Wi–Fi czy ekranów LCD, umożliwiających odbiór komunikatów przekazywanych z kabiny maszynisty w trakcie jazdy. Nowe składy będą też posiadać udogodnienia dla osób niepełnosprawnych. Cechą składów flirt 3 jest duża przestronność, dzięki czemu przewóz roweru czy większego bagażu nie stanowi problemu dla pasażerów.
Źródło: Urząd m.st Warszawy