Jezdnia na Krakowskim Przedmieściu wciąż się zapada
Zarząd Dróg Miejskich rozpoczął badanie stanu nawierzchni i podbudowy jezdni Krakowskiego Przedmieścia w celu wyjaśnienia przyczyn zapadania się jezdni.
W ramach prac rozebrany został fragment nawierzchni w rejonie przystanku "Uniwersytet", wykonano też wiercenia, żeby sprawdzić, w jakim stanie są wszystkie warstwy podbudowy drogi. Badania potrwają kilka dni. Ich efektem będzie ekspertyza stanu nawierzchni i podbudowy, która pozwoli wykryć ewentualne uszkodzenia podbudowy i zaprojektować optymalną konstrukcję nawierzchni odpornej na uszkodzenia.
Badania są częścią zlecenia obejmującego wykonanie dokumentacji projektowej dla przebudowy ul. Miodowej. W ubiegłym roku, po konsultacjach społecznych, zdecydowano o wykorzystaniu nawierzchni kamiennej po przebudowie tej ulicy, będącej przedłużeniem Krakowskiego Przedmieścia. Aby jednak kamień nie uległ szybkiemu zniszczeniu, konieczne jest dostosowanie nawierzchni do dużego obciążenia związanego z intensywnym ruchem autobusów. Dzięki ekspertyzie, konstrukcja nawierzchni ul. Miodowej zostanie odpowiednio wzmocniona.
Ekspertyza posłuży również do rozstrzygnięcia, jakie prace remontowe są niezbędne na Krakowskim Przedmieściu aby obecna nawierzchnia wytrzymała dłużej bez uszczerbku. Ostatni remont utrzymaniowy Krakowskiego Przedmieście na odcinku Królewska-Senatorska przeprowadziliśmy w październiku ubiegłego roku. Wymieniliśmy wówczas m.in. podbudowę drogi. Prace miały na celu przywrócenie estetycznego wyglądu zapadniętej nawierzchni ulicy. Jak podkreśla ZDM ruch pojazdów na Krakowskim Przedmieściu jest większy niż zakładano podczas generalnego remontu, który zakończył się w 2008 roku. Podejrzewają, że przyczyniło się to do degradacji podbudowy jezdni, dlatego zdecydowano się na wykonanie analizy stanu nawierzchni drogi.
Źródło: ZDM