Merto - przedświąteczne podsumowanie prac na budowie
Po zakończeniu głównych prac związanych z przekładaniem instalacji podziemnych, kolidujących z budową korpusów stacji, na odcinku wolskim zaczęto budowę murków prowadzących.
Jest to ściana żelbetowa, wykorzystywana przy budowie ścian szczelinowych. Na stacji C07 Młynów budowane są one w sposób tradycyjny. Wykonywany jest wykop, szalunki, zbrojenie, betonowanie. Do budowy niewielkiego fragmentu murku prowadzącego o szerokości 30 cm i długości 120 cm potrzeba aż 15 kg stali i 900kg betonu (to waga porównywalna z ciężarem samochodu osobowego). Zaś na największej stacji odcinka wolskiego – C06 Księcia Janusza, murki prowadzące budowane są z prefabrykatów.
Na stacji C06 zaczęto również głębienie ścian szczelinowych. Są to ściany konstrukcyjne przyszłej stacji. W czasie budowy jej zadaniem jest zabezpieczanie wykopu przed osuwaniem się ziemi i wodami gruntowymi.
Są one budowane fragmentami, tzw. sekcjami.
Na Targówku budowa wszystkich stacji toczy się już pod ziemią. Prace na stacjach C17Targówek i C18 Trocka zeszły do poziomu -2, czyli głębokości, na której będzie powstawało przyszłe torowisko i perony pasażerskie. Trwają prace montażowe obu tarcz TBM.