Nie bądź "monsterem", bądź życzliwym pasażerem.
Zapobieganie egoistycznym zachowaniom w pojazdach komunikacji miejskiej to cele trzeciej odsłony kampanii "Kierunek życzliwość w komunikacji miejskiej".
Bohaterami akcji są "monstery", uosabiające negatywne postawy pasażerów. Hasło tegorocznej edycji kampanii to: "Bądź życzliwym pasażerem, zamiast być monsterem"; w autobusach, tramwajach, metrze oraz pociągach Szybkiej Kolei Miejskiej i Kolei Mazowieckich kolejny raz pojawią się zabawne postacie "monsterów", które w żartobliwy sposób mają zwracać uwagę na zachowania pasażerów, utrudniające wspólne podróżowanie.
"Hałaśnik Głuchawy" to osobnik, który głośno słucha muzyki w autobusach i tramwajach; "Kłapodziób Wylewny" z kolei szczególnie głośno rozmawia przez telefon, a "Zastawiacz Olbrzymi" zawsze stoi przy drzwiach, utrudniając wsiadanie i wysiadanie. W tym roku do grona "monsterów" dołączył m.in.: "Siedziołek Przyciężki" i "Rozpychacz Wybredny". W czasie kampanii pojawi się także bohater pozytywny - "Gigant Komunikacji Miejskiej", który będzie wzorem do naśladowania.