Pozdrowienia w przyszłość na budowie II linii metra
W stropie stacji II linii metra znalazła się metalowa tuba w niej pamiątkowy akt erekcyjny, codzienna gazeta i nośnik z pozdrowieniami i życzeniami od warszawiaków z XXI w. Na Targówku zobaczyć można już konstrukcję przyszłej stacji metra.
Na budowie północno-wschodniego odcinka II linii metra wmurowany został kamień węgielny. Uroczystość rozpoczęła się przy ul. Handlowej, w budynku z charakterystycznym czerwonym neonem – literą M – czyli punkcie informacyjnym budowy, który zaprasza wszystkich zainteresowanych budową w dni powszednie pomiędzy godz. 11.00 a 19.00. Uroczyście podpisany przez Hannę Gronkiewicz-Waltz, Prezydent m.st. Warszawy, dokument znalazł się w metalowej tubie a wraz z nim codzienna gazeta i nośnik z pozdrowieniami i życzeniami od warszawiaków z XXI w dla mieszkańców Warszawy przyszłości. Warszawiacy (i nie tylko) nadesłali blisko sto swoich listów w przyszłość a wraz z nimi swoje zdjęcia, wiersze, rysunki. Tuba została zamurowana w gotowej już części stropu stacji Trocka, w specjalnie pozostawionym otworze.
– Bardzo się cieszę, że mieszkańcy Targówka już niedługo będą mieli szybkie i sprawne połączenie z centrum Warszawy – powiedziała Hanna Gronkiewicz-Waltz, Prezydent m.st. Warszawy. – A my zostawiamy im pozdrowienia dla następnych pokoleń i gdy za kilkadziesiąt, kilkaset lat ktoś wydobędzie tę kapsułę będzie mógł się przekonać czym żyli warszawiacy naszych czasów.
Budowa II linii metra na Targówku rozpoczęła się 30 kwietnia. W kierunku wschodnim (z Dworca Wileńskiego) powstanie ok. 3,12 km trasy. Planowane stacje to: Szwedzka (C16) pod ul. Strzelecką po wschodniej stronie ul. Stalowej; Targówek (C17) w okolicy skrzyżowania ul. Pratulińskiej z M. Ossowskiego oraz Trocka (C18) w rejonie skrzyżowania ul. Pratulińskiej z Trocką. Za ostatnią stacją znajdą się tory odstawcze i komora do zawracania. Wykonawcą odcinka północno-wschodniego będzie wybrana w przetargu firma Astaldi S.p.A. z Włoch, kwota kontraktu wynosi 1 066 741 483,79 zł brutto. Astaldi w konsorcjum z dwoma innymi firmami wybudowała centralny odcinek II linii metra. Projektantem natomiast jest ILF Consulting Engineers Polska.
Metro jest w Warszawie najszybszym i najsprawniejszym środkiem komunikacji. Pierwszą linią, która w całości działa od października 2008 r. dziennie jeździ ok. 500 tys. pasażerów. Pociągi na II linii metra rozpoczęły kursowanie 8 marca 2015 r. i dziś przewożą ok. 100 tys. pasażerów dziennie. Obydwie linie spotykają się na stacji przesiadkowej Świętokrzyska i dzięki temu metrem można dojechać do wielu miejsc w mieście. Dojazd ze stacji Trocka na ul. Świętokrzyską będzie trwał ok. 14 minut.
Źródło: mat. prasowe UM st. Warszawa















![[Rozwiązanie konkursu] Wyślij swoje świąteczne życzenia i wygraj publikację w gazecie „Informator Stolicy”](/uploads/artykuly/zdjecie/k_280x150/8abf53ae5e6bb60e0a46c0cb4da4f5a822bee3aa.png)
![[Rozwiązanie konkursu] "Po słonecznej stronie życia” – wygraj książkę Damiana Abramowicza](/uploads/artykuly/zdjecie/k_280x150/d0e3e375dcad54d827756f7f588561f4018ff4cc.png)
![[Rozwiązanie konkursu] "Choinka” w teatrze Guliwer. Wygraj wejściówki](/uploads/artykuly/zdjecie/k_280x150/01d2ed3f6041f16fd646e64351050f0e4669ae74.jpeg)
![[KONKURS] Spektakl "Choinka" w teatrze Guliwer. Wygraj wejściówki](/uploads/artykuly/zdjecie/k_280x150/6289f215bacb04cf6a286c7b65048e016b8a0151.jpeg)















