Rozbudowa stacji Warszawa Gdańska rozpoczęta
Ruszyła rozbudowa - prace obejmą budowę dodatkowych torów i peronów, dzięki czemu zwiększy się liczba pociągów docierających do stacji Warszawa Gdańska. Inwestycja będzie kosztować 43 mln złotych.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę na rozbudowę jednej z najważniejszych stołecznych stacji. Rozbudowa potrwa zaledwie pół roku. Prace obejmą: przebudowę 8 km torów w północnej części stacji używanej głównie przez pociągi towarowe, 19 rozjazdów oraz 10 km sieci trakcyjnej. Ponadto przebudowane zostaną urządzenia sterowania ruchem kolejowym.
Ważna informacja dla pasażerów – powstanie dodatkowy peron w miejscu przygotowanym do tego celu już podczas pierwszego etapu modernizacji torów, który zakończył się pięć lat temu.
Prace prowadzone na stacji Warszawa Gdańska są skoordynowane z remontem Mostu Gdańskiego, podczas którego wymienione zostaną 3 km torów, ponad 1500 mostownic, 700 podkładów na dojazdach do przeprawy, stalowe elementy przęseł, przyczółki oraz filary. Dzięki tej drugiej modernizacji pociągi pojadą z prędkością 60 km/h – czyli o 20 km/h szybciej niż obecnie.
Podczas prac prowadzonych na Moście Gdańskim nie pojawią się żadne utrudnienia ruchu pociągów pasażerskich, z wyjątkiem dwóch kolejek SKM. Na wniosek przewoźnika ich trasa zostanie skrócona do stacji Warszawa Zoo.
Na objazdy zostaną skierowane niektóre składy towarowe. Ich trasy będą na bieżąco ustalane z przewoźnikami.
Prace na stacji są realizowane przez konsorcjum firm: Trakcja PRKiI - lider, ZUE oraz Comsa. Kontrakt zakłada wykonanie dokumentacji projektowej i robót budowlanych.
Rozbudowa stacji Warszawa Gdańska to pierwszy krok do planowanej modernizacji węzła kolejowego w stolicy. Seria inwestycji, zaplanowanych na najbliższe dwa lata, obejmie trzy linie obwodowe oraz linię średnicową. Pozwoli to na zwiększenie przepustowości i na przyjmowanie większej ilości pociągów w godzinach szczytu. PKP Polskie Linie Kolejowe planują wydać na wszystkie inwestycje w sumie 2 mld złotych.