mobile

ZTM namawia do kupowania biletów

Zarząd Transportu Miejskiego rozpoczął 5 października kampanię społeczną „Aby korzystać z komunikacji miejskiej potrzebny jest bilet. To nic nadzwyczajnego”. 

TAGI
ZTM namawia do kupowania biletów

W 2014 roku kontrolerzy biletów ZTM wystawili prawie 243 tys. wezwań do zapłaty za jazdę bez ważnego biletu lub dokumentu potwierdzającego prawo do ulgowych lub bezpłatnych przejazdów. W pierwszym półroczu tego roku liczba wystawionych wezwań przekroczyła 112 tys. Oznacza to, że około pięć procent skontrolowanych osób nie płaci za przejazdy komunikacją miejską.

Większość gapowiczów postrzega to w kategoriach: „udało mi się”, „zaoszczędziłem”, „oszukałem system”. Trzeba jednak spojrzeć na ten problem z perspektywy osób, które regularnie płacą za przejazdy komunikacją miejską, a tym samym przyczyniają się do jej rozwoju. Ta zdecydowana większość pasażerów jest okradana przez gapowiczów, którzy korzystają z autobusów, tramwajów, metra i pociągów, ale nie mają żadnego wkładu w nowoczesny tabor i rozwój infrastruktury komunikacyjnej.

Zarząd Transportu Miejskiego przygotował ponad miesięczną kampanię społeczną, której celem jest zwrócenie uwagi na fakt, że jazda bez biletu jest nieuczciwa. Kampania jest realizowana w trzech etapach. W pierwszym – trwającym od 5 do 18 października – w pojazdach komunikacji miejskiej zostały wyeksponowane plakaty z mogłoby się wydawać oczywistym przekazem: „Aby iść do kina lub teatru, na mecz lub basen albo wybrać się
w podróż samolotem potrzeby jest bilet. To nic nadzwyczajnego”. Celem pierwszego etapu było zaciekawienie pasażerów oraz przypomnienie, że konieczność zakupu biletu na seans w kinie lub sztukę w teatrze, ale także przejazd komunikacją miejską jest oczywista.

20 października pięć wzorów plakatów zostało zastąpionych jednym odnoszącym się już bezpośrednio do komunikacji miejskiej. Treść plakatu: „Aby korzystać z komunikacji miejskiej potrzebny jest bilet. To nic nadzwyczajnego” podobnie jak w przypadku wcześniejszych materiałów, może wydawać się oczywista, ale jak się okazuje – nie dla ponad 243 tys. gapowiczów w 2014 roku, czy ponad 112 tys. w roku bieżącym.

Trzeci, ostatni etap kampanii rozpocznie się 4 listopada. 

Źródło: ZTM

KOMENTARZE

aktualności

więcej z działu aktualności

sport

więcej z działu sport

kultura i rozrywka

więcej z działu kultura i rozrywka

Drogi i Komunikacja

więcej z działu Drogi i Komunikacja

Kryminalne

więcej z działu Kryminalne

KONKURSY

więcej z działu KONKURSY

Sponsorowane

więcej z działu Sponsorowane

Biznes

więcej z działu Biznes

kulinaria

więcej z działu kulinaria

Zdrowie i Uroda

więcej z działu Zdrowie i Uroda